VR1 op drempel van kampioenschap!

vv Sneek Wit Zwart VR1

Blauw Wit '34 VR1

3e klasse N

22 april 2023 12:00

E.R. Silvius

Sportpark vv Sneek Wit-Zwart
Molenkrite 132
8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Na het debacle van twee weken geleden in Bolsward stond er afgelopen zaterdag weer een belangrijke wedstrijd voor koploper VR1 op het programma. Thuis werd aangetreden tegen de nummer 3 Blauw Wit '34 VR1. In Leeuwarden wonnen de Sneker dames na een spannende wedstrijd met 0-1. Bij winst voor SWZ vandaag zouden de gasten uit de Friese hoofdstad uitgeschakeld zijn voor de titel. Voor beide partijen dus een wedstrijd met grote belangen.

Om 12.00 uur werd er onder zonnige omstandigheden afgetrapt op het Sneker sportpark. In tegenstelling tot de vorige wedstrijd waren de gastvrouwen nu wel direct goed bij de les. Blauw Wit werd direct vastgezet op eigen helft met goed combinatievoetbal en veel strijd. Kansen kwamen er ook voor SWZ. Echter ontbrak er een klein beetje geluk bij schoten van Sinne en Marjet (2 keer), zij raakten het aluminium boven de keepster. Omdat ook Blauw Wit veelvuldig de aanval probeerde te zoeken werd het voor het publiek een leuke wedstrijd om naar te kijken. Gelukkig had SWZ de boel achterin goed op orde en heersten Kyara, Amarins, Frederique en Maja over hun directe tegenstander. Na 45 zeer boeiende minuten werd er met een brilstand de rust in gegaan.

De tweede helft ging eigenlijk verder zoals de eerste was gestopt. SWZ iets beter, Blauw Wit dat met uitvallen probeerde gevaarlijk te worden. Omdat er vandaag echt weer een Sneker collectief stond kon Blauw Wit moeilijk tot kansen komen. Één keer werden de gasten echt gevaarlijk, maar Lieke wist als winnaar uit de strijd te komen. Vlak hierna kwam SWZ dan toch (ietwat gelukkig) op voorsprong. Sinne mocht in de 75e minuut vanaf rechts een vrije trap nemen, haar voorzet werd door een Blauw Wit verdedigster achter haar eigen doelvrouw gewerkt voor de 1-0. SWZ ging goed door en probeerde de genadeklap uit te delen en die volgde niet heel veel later. De net ingevallen Michelle kreeg op links een bal aangespeeld, zag de keepster iets te ver voor haar doel staan en met een prachtige trap maakte zij de 2-0. De VR1 voetbalde de wedstrijd hierna rustig uit.

Door deze overwinning kan het bijna niet meer fout gaan voor de VR1. Met nog twee wedstrijden te gaan is de voorsprong op nummer twee BMJ 9 punten, waarbij BMJ nog een wedstrijd moet inhalen. Op 13 mei is dan de uitwedstrijd bij datzelfde BMJ. Zij kunnen dus nog in punten gelijk komen, maar dan dienen zij wel alles te winnen met ruime cijfers, omdat het doelsaldo van SWZ beter is.

Opstelling VV Sneek Wit Zwart VR1: Lieke van der Wal, Maja Runic, Kyara Gillissen, Amarins Tjalsma, Frederique van der Sluis, Laura Dozeman, Sinne Oostenveld, Zoë de Jong, Marjet Ruiter ('85 Esmee Kuipers), Norah Veltkamp, Jody Witteveen ('80 Michelle Missler).

Nu eerst twee weken rust en dan op naar Berlikum.