VR1 groots gehuldigd!

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond voor de VR1 de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Tegenstander was VV Balk VR1, maar eigenlijk draaide het voor de dames van SWZ VR1 maar om één ding en dat was de huldiging voor het kampioenschap. Er was door de vereniging veel georganiseerd voor een mooie huldiging en gelukkig wilde tegenstander Balk hier organisatorisch ook aan meewerken, waarvoor onze hartelijke dank (ook voor het kratje bier na de wedstrijd).

Zoals gezegd was er door de club e.e.a. geregeld. Het begon met een line up van de speelsters met een pupil, het veld werd betreden onder veel gejuich vanaf de goed gevulde tribune met passende muziek. Nadat Quinty, spelend in de JO9-3, de aftrap had verricht, kon de wedstrijd beginnen.

We kunnen nu een heel verhaal schrijven over het feit dat de focus er vandaag niet echt was bij de thuisclub, maar dat is niet meer dan normaal. SWZ was al meer bij het feest na de wedstrijd, dan de wedstrijd zelf. Gevolg was een gezapige pot, waarbij beide partijen niet hun beste voetbal lieten zien. De beste kansen waren wel voor de gastvrouwen, maar Balk beschikt over een meer dan prima keepster die moeilijk te passeren bleek. De ruststand was dan ook een logische 0-0.

De tweede helft was een kopie van de eerste, SWZ iets beter, maar Balk wat door de harde wind wat gevaarlijker werd. En de gasten kwamen ook op voorsprong. Een hard schot dwarrelde door de wind in het Sneker doel voor de 0-1. Hierna probeerde SWZ nog wel de bakens te verzetten, maar de echte wil ontbrak om zich nog één keer op te laden. Geen schande wanneer je bedenkt dat het op de momenten dat het er wel om ging de VR1 er gewoon stond.

Toen scheidsrechter Bos affloot kon de thuisclub zich dan eindelijk opmaken voor een mooi feest. Nadat voorzitter Annemarijke een mooi woord voor het team had, de medailles door Ernst waren uitgereikt en afscheid werd genomen van trainer Ivo, Amarins (stoppen beide) Sinne en Esmee (stoppen tijdelijk) kon de champagne worden ontkurkt en de kampioensfoto worden gemaakt. Het feest werd daarna lang en uitbundig gevierd, waarbij de feestvreugde nog werd verhoogd door de winst van Heren 1.

Wij willen iedereen bedanken (van familie en vrienden tot de speelsters van andere teams die ons op bepaalde momenten uit de brand hebben geholpen), voor alle steun dit afgelopen seizoen. Het was een prachtige ervaring voor alle betrokkenen.

Uit de 18 gespeelde wedstrijden haalde VR1 42 punten. Men maakte 37 doelpunten en kreeg slechts 17 tegen, de minst gepasseerde verdediging van de competitie.

We wensen iedereen een hele fijne vakantie en hopen jullie allen in goede gezondheid terug te zien in het nieuwe seizoen.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Maja Runic, Amarins Tjalsma, Kyara Gillissen ('35 Frederique van der Sluis), Esmee Kuiper ('46 Iris Douma), Laura Dozeman, Sinne Oostenveld, Michelle Missler ('20 Norah Veltkamp), Zoë de Jong ('46 Daniek Bouma), Marjet Ruiter, Jody Witteveen.

Foto's vind je hier